لایت اسپید

محتوای تکراری به محتوایی اطلاق می‌شود که بسیار شبیه یا دقیقاً مشابه صفحات دیگر باشد.

محتوای تکراری چیست؟
محتوای تکراری محتوایی است که بسیار شبیه یا دقیقاً از صفحات دیگر سایت شما یا سایت های دیگر کپی شده است. به طور کلی می توان گفت که این نوع محتوا محتوایی است که هیچ ارزشی برای موج سواران بازدیدکننده از سایت شما ندارد و برای سایت شما ارزشی ایجاد نمی کند.

here

بنابراین صفحاتی در سایت شما با محتوای بسیار کوتاه نیز می توانند در این نوع محتوا قرار گیرند.

به چند نکته مهم توجه کنید:

محتوای تکراری برای بازدیدکنندگان شما ارزشمند نیست و می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.
از محتوای مشابه در سایت خود اجتناب کنید زیرا می تواند به سئو سایت شما آسیب زیادی وارد کند.
این نوع محتوا ممکن است به دلیل خطاهای فنی یا کپی دستی مطالب دیگر رخ دهد.
راه حل های مختلفی برای جلوگیری از مشکل ساز شدن این نوع مطالب برای سایت وجود دارد که در این مقاله آکادمی روز سئو، قصد دارم کمی بیشتر در مورد این راه حل ها صحبت کنم و مشکل محتوای تکراری در سایت را حل کرده و ارائه کنم. شما با اطلاعات مفید دادن

چرا این نوع محتوا به سئو سایت آسیب می زند؟
محتوای تکراری به دو دلیل می تواند برای سئو نامناسب در نظر گرفته شود:

1- وقتی چندین نسخه از محتوای شما وجود دارد، برای موتورهای جستجو دشوار است که تشخیص دهند کدام نسخه را فهرست کرده و در لیست های جستجوی خود نمایش دهند.

در نتیجه، عملکرد موتور جستجو برای همه محتوای تکراری شما کاهش می یابد، زیرا این صفحات در واقع با یکدیگر رقابت می کنند.

2- موتورهای جستجو در ادغام معیارهای لینک سایت شما مانند اعتبار و اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربر با مشکل مواجه خواهند شد.

هنگامی که سایت های دیگر به بیش از یک نسخه از محتوای تکراری پیوند داده اند، این امر آشکارتر خواهد بود.

آیا می توان به دلیل ارسال محتوای تکراری توسط موتورهای جستجو جریمه شد؟
وجود محتوای تکراری در سایت شما می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند، اما تا زمانی که شما عمداً محتوای سایت دیگری را کپی نکرده باشید، با خطای گوگل مواجه نمی شوید.

اگر شما فردی صادق هستید که مالک وب سایت خود هستید و با چالش های فنی مرتبط با وب سایت خود مواجه هستید و سعی نمی کنید گوگل را فریب دهید، دیگر لازم نیست نگران جریمه شدن توسط گوگل باشید.

اگر حجم زیادی از مطالب را از سایت های دیگر در سایت خود کپی کرده اید، بهتر است این مقاله منتشر شده توسط گوگل در این زمینه را به دقت مطالعه کنید:

محتوای تکراری در سایت گمراه کننده تلقی نمی شود، مگر اینکه مشخص شود که هدف آن فریب کاربران یا موتورهای جستجو نیست. اگر سایت شما از مشکلات محتوای تکراری رنج می برد، تنها کاری که می توانیم برای سایت شما انجام دهیم این است که یک نسخه تکراری از سایت شما در لیست های جستجوی خود منتشر کنیم.

بهترین کاری که می توانیم برای این نوع محتوا در سایت خود انجام دهیم چیست؟
در بیشتر موارد، بهترین کاری که می توانید برای محتوای تکراری در سایت خود انجام دهید، پیاده سازی 301 تغییر مسیر از URL هایی است که فکر می کنید غیر ضروری به URL اصلی هستند.

وقتی URL ها باید در دسترس کاربران باقی بمانند، نمی توانید از تغییر مسیر استفاده کنید، اما راه حل خوب دیگر استفاده از URL متعارف یا ربات های noindex است.

یک URL متعارف به شما امکان می دهد برخی سیگنال ها را به موتورهای جستجو ارسال کنید، در حالی که ربات های noindex این کار را نمی کنند.

شما باید روش مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید تا به درستی از انتشار مطالب تکراری در سایت خود جلوگیری کنید و باید بدانید که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم بهترین روش برای جلوگیری از انتشار این نوع محتوا کدام است زیرا هر روشی مزایا و معایب خود را دارد.

مهمترین دلایل ارسال محتوای تکراری
گاهی اوقات محتوای تکراری به دلیل تنظیمات نادرست وب سرور یا وب سایت رخ می دهد. این دلیل انتشار محتوای تکراری در وبسایت یکی از دلایل فنی است که کاملا طبیعی است و به هیچ وجه باعث جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل نمی شود.

البته شایان ذکر است که با وجود اینکه جریمه نمی شوید، اما این تنظیمات نادرست می تواند به رتبه سایت شما در لیست موتورهای جستجو آسیب زیادی وارد کند. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانید این تنظیمات نادرست را شناسایی کرده و آنها را ویرایش کنید.

علاوه بر دلایل فنی، دلایل انسانی نیز وجود دارد که باعث می شود این نوع محتوا در سایت شما ظاهر شود. محتوایی که عمداً از سایت دیگری کپی شده و در سایت شما قرار می گیرد باعث ظاهر شدن این نوع محتوا می شود که در نهایت باعث جریمه شدن شما توسط گوگل می شود.

 

  • ۰۲/۰۵/۱۳
  • پارسا جمشیدی